InfoNu.nl > Wetenschap > Onderzoek > Schimmels en bacteriën groeien door elektromagnetisch velden

Schimmels en bacteriën groeien door elektromagnetisch velden

Schimmels en bacteriën groeien door elektromagnetisch velden De afgelopen tien tot twintig jaar is de elektromagnetische straling waaraan mens, dier en plant aan worden blootgesteld, enorm toegenomen. De straling van onder ander alle zendmasten (2G, 3G en 4G), alle Wifi en ons eigen draadloos gebruik. De dichtheid van de elektromagnetische velden per kubieke meter in de lucht, is miljoenen keer hoger dan tien jaar geleden. Wat dit doet met mens, dier en plant daar zijn wetenschappers het nog niet over eens. De ene wetenschapper zegt dat het geen schade kan hebben, terwijl er ook wetenschappers zijn die zeggen dat het schade berokkend aan mens, dier en plant. Waar de wetenschap het wel over eens is dat schimmels ontzettend goed groeien met een verhoogd elektromagnetisch veld.

Schimmels groeien van straling

Na de kernramp van Tsjernobyl in 1986 hebben onderzoekers (waaronder Ekaterina Dadachova) van het Albert Einstein College of Medicine in New York, bewijs gevonden dat een bepaald soort schimmel door straling harder gaan groeien. Ioniserende straling, welke voor mensen juist erg gevaarlijk kunnen zijn. De zwarte schimmels maakten gebruik van het molecuul melanine, hetzelfde pigment waarvan de mens bruin wordt in de zon. De onderzoekers zagen dat het pigment veranderde wanneer het in aanraking kwam met straling.

Vlinders muteren van straling

In Japan gaat de kernreactor in Fukushima 11 maart 2011 na een aardbeving en tsunami, lekken. Na een aantal maanden ontdekken onderzoekers dat de Zizeeria maha (een dagvlinder die algemeen is in Japan), welke blootgesteld waren aan de straling van de kernreactor:
  • kleinere vleugels te hebben;
  • een afwijkend stippenpatroon hebben;
  • ingedeukte ogen;
  • lichamelijk misvormingen hebben.

DNA beschadigd bij de dagvlinder Zizeeria maha

Het nageslacht van de dagvlinder (ten tijde van de ramp waren het rupsen) hadden nog meer afwijkingen. De straling vrijkomend in Fukushima heeft het DNA van de insecten beschadigd.

Ioniserende straling

De straling van de kernreactors is ioniserend. Blootstelling aan een te hoge dosis ioniserende straling kan mens, flora en fauna ernstig schaden. Hier zijn alle wetenschappers het over eens. De straling van de zendmasten voor mobiele telefonie is non- ioniserende straling. Evenals alle apparatuur welke nodig is om de data, draadloos te versturen. Of non-ioniserende straling de mens, flora en fauna schade berokkenen, daar zijn niet alle wetenschappers het over eens.

Non-ioniserende straling en schimmels

De non-ioniserende gepulste straling heeft invloed op schimmels. Dr. Dietrich Klinghardt, medisch directeur van het Instituut van Neurobiologie, hoofd clinicus van het Sophia Health Institute in de buurt van Washington en oprichter van het Instituut van Neurobiologie in Duitsland en Zwitserland heeft zich hier al vele jaren in verdiept. Uit een van zijn onderzoeken blijkt dat een schimmel, onder invloed van elektromagnetische straling, 600 maal meer biotoxines (giftige stoffen) gaat produceren. Biotoxines hebben een negatief effect op ons immuunsysteem en gebruiken dezelfde ontgiftingskanalen als zware metalen, insecticides en pesticides. De biotoxines worden niet afgevoerd maar in het lichaam opgeslagen, tot het moment van afvoeren.

Biologische effecten

Niet alleen vermeerderde aanmaak van biotoxine komt uit het onderzoek, maar ook significante biologische effecten in de cel. De communicatie naar het celmembraan wordt verstoord en wanneer bijvoorbeeld een zwangere vrouw wordt blootgesteld aan elektromagnetische straling werd duidelijk dat dit een aantal genen beïnvloed.

Gepulste straling

Gepulste straling houdt in dat een signaal met verschillende soorten frequentiegolven ‘verstuurd’ wordt. De hoog frequente draaggolf wordt dus voortdurend kort onderbroken. De meeste digitale vormen van straling zijn gepulst.
StralingsbronFrequentie (MHz)Gepulst
UMTS basisstation2110-2170Ja (organisatiekanaal)/Nee, digitaal
C2000 basisstation 169,65Ja, digitaal
P2000 basisstation390-395Ja, digitaal
LTE 800 MHz.832 - 862Ja.
LTE 1800 MHz.1710 - 1785Ja.
LTE 2600 MHz.2620 - 2690Ja.
Er zijn veel aanwijzingen dat gepulste straling veel schadelijker is voor de mens dan ongepulste straling zoals die van bijvoorbeeld analoge FM en TV zenders of walkie-talkies en bakkies.

Onderzoek groei van de schimmels

Bij een experiment in Zwitserland zijn schimmelculturen opgekweekt in een kooi van Faraday. De kooi van Faraday bestond in dit geval uit stralingswerend gaas, wat als een klamboe over de kweek werd gedrapeerd. Na een tijdje werd de klamboe verwijderd en werden de schimmelculturen blootgesteld aan elektromagnetische straling van TL-lampen, computer en zendmasten uit de buurt. De schimmels gingen wel tot 600 maal meer biotoxines produceren. Niet alleen meer, maar ook sterker en giftiger. Wat doet met de mens? Want ook komen schimmels voor in een menselijk lichaam.

Schimmels bij de mens

Schimmels die in een menselijk lichaam voorkomen zijn onder ander:
  • Candida (Albaicans);
  • Lyme (Borreliose).

Candida

Candida is een maag-darmgist die van nature in het lichaam aanwezig is. Door de gepulste straling van elektrische apparaten en draadloze technologieën, kan de candida schimmel gaan groeien wat de natuurlijke balans in de darmen verstoort. Doordat er veel biotoxines in het lichaam vrijkomen, kan dit gepaard gaan met gezondheidsklachten. Klachten betreffende:
  • de spijsverteringsorganen. Klachten als een opgezette buik, slijm in de ontlasting, spastische darm, darmkrampen, maagklachten, winderigheid, constipatie of diarree, anale jeuk en geregeld last van vage misselijkheid;
  • de geslachtsorganen. Zoals steeds terugkerende vaginale infecties, jeuk, witte afscheiding (witte vloed) en libidoverlies;
  • het immuunsysteem. Klachten als allergieën, verstopte en/of jeukende neus, eczeem, toegenomen overgevoeligheid of intolerantie voor voedsel, blaasontstekingen, steeds terugkerende infecties, chronische bijholte ontstekingen. Al met al, kwakkelen met je gezondheid;
  • je energieniveau. Afnemende energie, minder puf hebben, chronische vermoeidheidsklachten, snel uitgeput raken, toegenomen slaapbehoefte en slaapproblemen;
  • klachten van je spieren en gewrichten. Klachten als pijnlijke spieren en gewrichten ook al bij normale aanraking, spierkramp en het gevoel van lood in je armen en benen;
  • klachten van het hormonale systeem. Zoals een verstoorde menstruatie, vaak koude handen en voeten, hoofdpijn, ‘vreetaanvallen’ en trek in zoet.

Lyme (Borreliose)

De borrelia bacterie (Borrelia burgdorferi ) is de veroorzaker van de ziekte van Lyme en is een spirocheet (een bacterie met een staartje). Via de bloedbaan verspreidt de bacterie zich door het hele lichaam. De ziekte wordt meestal overgebracht door een besmette teek maar volgens Dr. Klinghardt ook door spinnen, vlooien, mijten en muggen. In een interview met Dr. Klinghardt vertelt hij dat hij ervan overtuigd is dat één van de factoren, van de snel toegenomen aantal mensen met de ziekte van Lyme veroorzaakt wordt door elektromagnetische velden. Elektromagnetische velden van mobiele telefoons, zendmasten, hoogspanningsmasten, Wifi, huishoudelijke elektronische apparatuur en het lichtnet. De straling zorgt ervoor dat huisschimmel met een factor van honderden keren, meer giftigheid krijgt. Schimmel wat in huis als een zwarte laag tegen muren kan zitten na een lekkage of gewoon in een vochtige ruimte. De draadloze apparaten en huisschimmels maken dat de klachten behorende bij de ziekte van Lyme vele malen verergerden.
© 2014 - 2017 Rieja, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.