InfoNu.nl > Wetenschap > Natuurkunde > Natuurkunde: Pagina 20
Artikelen 191 - 200 in de rubriek Natuurkunde

Natuurkunde (Wetenschap)

Elementen en metalen

Weetjes en wetenswaardigheden. Wat is een element? Welk element komt het meeste voor? Welk element werd als eerste in de zon ontdekt? Welk metaal is een vloeistof? Waarom zijn goud en zilver zo duur?… Sila, 07-09-2007
Atomen en energie (moleculen)

Natuurkundige wetenswaardig-heden over Atomen en Energie. Wie ontdekte de atomen? Wat zit er binnenin een atoom? Waaruit bestaan alle levende en dode stof-fen? Wie splitste als eerste een atoom? Waaro… Sila, 07-09-2007

Klassering micro-organismen

Micro-organismen zijn ingedeeld in vier verschillende klasses. Laboratoria kunnen verschillende werkklassen krijgen en dit geeft dus aan met welke soorten micro-organismen gewerkt mag worden. Zephyrmerel, 22-06-2007

Hefboomprincipe

Het hefboomprincipe is een relatief eenvoudig principe dat onze voorvaderen al lang geleden ontdekte. Het steunt volledig op de wetten van de fysica en wordt in het dagelijkse leven constant gebruikt,… Steff148, 20-06-2007

Monstergolven of freak waves

Op woensdag 1 november 2006 werd Nederland behoorlijk opgeschrikt. Voor de kust van Schiermonnikoog werd rond half negen 's morgens door een meetboei van Rijkswaterstaat een golf gemeten van 19,80 met… Mamalies, 13-06-2007

De uitvinding van de microscoop, verrekijker en telescoop

De uitvinding van de microscoop is een ingewikkeld verhaal. Meerdere mensen claimen de microscoop te hebben uitgevonden. Het is in ieder geval in Nederland gebeurd. Misschien wel door meerdere mensen… Tom008, Uitvinders, 27-05-2007

Het Doppler-effect

Iedereen kent het fenomeen: je hoort van ver een ziekenwagen met loeiende sirene aankomen en wanneer hij voorbij geraasd is, is het alsof het geluid ineens een toontje lager zingt. Wetenschappers noem… Mamalies, 24-05-2007
Wat is een vulkaan uitbarsting

Het is een prachtig gezicht om te zien hoe een vulkaan tot uitbarsting komt en gelukkig kan tegenwoordig al worden aangegeven dat er een vulkaan tot leven komt. De bewoners uit de naaste omgeving kunn… Storm, 11-04-2007

Wat is een aardbeving

De aardbol maakt eigenlijk de hele dag door kleine schokkende bewegingen. Hier merken we helemaal niets van. Pas als er een meteoriet op de aarde terecht komt, of rond de aardkorst komen bewegingen, z… Storm, 20-03-2007

Stappenplan gasbrander aan- en uitzetten

In dit artikel wordt uitgelegd welke stappen men moet doorlopen bij het aan- en uitzetten van een gasbrander. Tevens wordt er uitgelegd hoe men een werkvlam moet maken. Bartw, 05-03-2007