Artikelen 231 - 240 in de rubriek Onderzoek

Onderzoek (Wetenschap)

Verband tussen vetcellen en kanker

Een enzym dat opgeslagen vetten helpt afbreken doet in sommige kankercellen zijn werk in een hoger tempo waardoor die cellen kwaadaardiger blijken te worden. Daarmee is er een duidelijk verband gelegd… Bertvdw, 18-01-2010
Kankerwerend molecuul nagemaakt nieuws uitgelicht

Kankerwerend molecuul nagemaakt

Wetenschappers zijn er voor het eerst in geslaagd om een kankerwerend molecuul na te maken in het laboratorium. Het is een enorme doorbraak want de stof heeft behalve kankerwerende ook bacterieremmend… Bertvdw, 14-01-2010

Proefpersoon in klinisch onderzoek

Het op de markt brengen van een geneesmiddel, duurt ongeveer 10 tot 15 jaar vooraleer een geneesmiddel op de markt komt. Het geneesmiddelenonderzoek gebeurt in 4 fasen. Bij dit onderzoek zijn een aant… Raphaella, 05-12-2009
Kanker voorkomen: preventie door gezonde leefstijl & voeding

Kanker voorkomen door gezonde voeding en een gezonde leefstijl. Kanker voorkomen is mogelijk. Er zijn factoren die je kunt beïnvloeden. In 2007 kwam het kloeke en zeer gedegen rapport 'Voeding, voedin… Tartuffel, 01-12-2009
Onderzoeksmethoden

Als je een marktonderzoek gaat uitvoeren zul je een onderzoeksmethode moeten kiezen. Hier kun je vinden welke onderzoeksmethoden er zijn en hoe je een doelgroep voor een steekproef kunt bepalen. Je ku… Bastiaan271, 01-12-2009
Sigaretten bevatten bacteriën & Harttransplantaties en roken

In 2009 verschenen twee studies van de universiteit van Maryland (Verenigde Staten) met betrekking tot roken. De eerste studie laat zien dat sigaretten niet alleen talloze giftige stoffen bevatten, ma… Tartuffel, 28-11-2009
Gekozen Burgemeester

Het is in Nederland al langer een heikel punt, de burgemeestersbenoeming. De burgemeester wordt benoemd en eventueel herbenoemd voor zes jaar door de regering. Hoe dit in zijn werk gaat komt verderop… Njlvs, 18-11-2009

De evolutie van de mens

Wie zijn wij en waar komen we vandaan? De evolutie van de mens verloopt met horten en stoten, waardoor het ' rommelig ' overkomt. Dit komt naar voren uit het feit dat in ons lichaam en in ons gedrag o… Nautisc1, 05-11-2009
Dataverzameling in wetenschappelijk onderzoek

In wetenschappelijk onderzoek zijn verschillende methoden en meetinstrumenten beschikbaar. Wanneer je een onderzoek moet gaan uitvoeren is het handig om een duidelijk overzicht te hebben van de meest… Hessel, 10-10-2009

Gebruikssporenanalyse

Gebruikssporenanalyse is een archeologische methode waarmee informatie indirect achterhaald kan worden over handelingen die mensen van het verleden ontplooiden. Deze methode wordt uitgevoerd met behul… Aouweneel, 01-10-2009