Artikelen 251 - 260 in de rubriek Onderzoek

Onderzoek (Wetenschap)

Sigaretten bevatten bacteriën & Harttransplantaties en roken

In 2009 verschenen twee studies van de universiteit van Maryland (Verenigde Staten) met betrekking tot roken. De eerste studie laat zien dat sigaretten niet alleen talloze giftige stoffen bevatten, ma… Tartuffel, Roken, 28-11-2009
Gekozen Burgemeester

Het is in Nederland al langer een heikel punt, de burgemeestersbenoeming. De burgemeester wordt benoemd en eventueel herbenoemd voor zes jaar door de regering. Hoe dit in zijn werk gaat komt verderop… Njlvs, 18-11-2009

De evolutie van de mens

Wie zijn wij en waar komen we vandaan? De evolutie van de mens verloopt met horten en stoten, waardoor het ' rommelig ' overkomt. Dit komt naar voren uit het feit dat in ons lichaam en in ons gedrag o… Nautisc1, 05-11-2009
Dataverzameling in wetenschappelijk onderzoek

In wetenschappelijk onderzoek zijn verschillende methoden en meetinstrumenten beschikbaar. Wanneer je een onderzoek moet gaan uitvoeren is het handig om een duidelijk overzicht te hebben van de meest… Hessel, 10-10-2009

Gebruikssporenanalyse

Gebruikssporenanalyse is een archeologische methode waarmee informatie indirect achterhaald kan worden over handelingen die mensen van het verleden ontplooiden. Deze methode wordt uitgevoerd met behul… Aouweneel, 01-10-2009
Frisdrank ongezond: frisdrank leidt tot een vervette lever

Uit Israëlisch onderzoek blijkt dat het dagelijks consumeren van twee blikjes frisdrank of twee glazen fruitsap, op de lange termijn kan leiden tot leverschade. Volgens dr. Nimer Assy, lopen mensen di… Tartuffel, Leveraandoeningen, 06-09-2009
Het déjà vu-gevoel

Het déjà vu-gevoel: iedereen heeft het al eens meegemaakt: op het moment dat je iets ziet, heb je sterk het gevoel dat je het al eens eerder hebt gezien, maar je kan de vinger er niet op leggen waar e… Bibiana, 06-09-2009
MRSA-virus is dodelijk, maar koper helpt

Een nieuwe variant van de ziekenhuisbacterie verspreidt zich in een gestaag tempo over Europa. Het gaat om een mutatie van de MRSA, het zogeheten New Dehli Metallo 1-enzym. Deze bacterie is zo goed al… Bertvdw, 30-08-2009
De ontwikkeling van het embryo - Islam en Wetenschap

Professor Keith Moore is de prominente wetenschapper, op het gebied van anatomie en embryologie. Hij is tevens de auteur van het boek getiteld " The Developing Human”. Dit boek wordt beschouwd als wet… Emen, Islam en Wetenschap, 28-08-2009
Lichamelijke manifestatie van het homo-gen?

Hoe het precies zit met homoseksualiteit en onze genen weten onderzoekers niet, toch blijkt uit meerdere onderzoeken steeds vaker dat er zoiets bestaat als homoseksuele kenmerken. Wieweet, 13-08-2009