InfoNu.nl > Wetenschap > Natuurkunde > Natuurkunde: Pagina 8
Artikelen 71 - 80 in de rubriek Natuurkunde

Natuurkunde (Wetenschap)

Zou het universum eigenlijk niet mogen bestaan?

Volgens een nieuwe theorie binnen de fysica zou het universum nooit gevormd mogen zijn. Deze merkwaardige vaststelling werd gemaakt op basis van nieuwe fysische modellen. De modellen suggereren dat he… Jusoran, 30-06-2014

Druk omrekenen naar een andere eenheid

Hoe kun je druk omrekenen van bar naar PSI en vice versa? Wat is een Pascal? Hieronder staat het uitgelegd en worden een aantal voorbeelden gegeven. Robindj, 21-06-2014
Wormgaten: sciencefiction of realiteit?

Tijdreizen, één van de favoriete onderwerpen van het sciencefictiongenre. Tijdreizen is echter niet alleen een veel gebruikt thema in de sciencefiction, ook binnen de wetenschap is het een voorname kw… Jusoran, 03-06-2014
Warm water bevriest eerder dan koud water

Sommige gebeurtenissen op natuurkundig vlak lopen heel anders dan je had gedacht. Het is wat raadselachtig en lijkt tegen alle logica in te gaan, maar warm water bevriest sneller dan koud water. Echt… Hansvg, 01-06-2014
Wat is een multiversum?

Het universum, een reusachtige verzameling van sterren en planeten. Van de vele onopgeloste mysteries die zich hier schuilhouden, is er eentje die alle verbeelding tart. Wat als blijkt dat we niet uni… Jusoran, 29-05-2014
Zwaartekracht op de aarde: de basis

Het is vanzelfsprekend dat we buiten kunnen wandelen en dat als we iets uit de handen laten vallen dat het op de grond valt. Bij alle handelingen die we uitvoeren speelt zwaartekracht een rol. Deze on… Ymbakker, 24-02-2014
Verschil tussen roodverschuiving en blauwverschuiving

Roodverschuiving en blauwverschuiving zijn twee termen die vaak voorkomen in de fysica en de astronomie. Het is een verandering in de golflengte van licht. Zowel rood- als blauwverschuiving zijn te ve… Erik67, 29-01-2014
Waarom is de lucht blauw?

Zonlicht bevat alle kleuren van de regenboog, van ultraviolet tot diep infrarood. Toch wordt de lucht altijd als blauw waargenomen. Wij zien het niet, maar ondanks de blauwe lucht zijn alle kleuren ze… Kvandiepen, 27-12-2013