InfoNu.nl > Wetenschap > Onderzoek > Onderzoek: Pagina 8
Artikelen 71 - 80 in de rubriek Onderzoek

Onderzoek (Wetenschap)

Bijzondere uitvindingen, geïnspireerd op de dierenwereld

De natuur als voorbeeld? Absoluut. Er zijn vele bijzondere ontdekkingen gedaan, die hebben geleid tot nieuwe en zinvolle producten waarbij dieren het voorbeeld gaven. Wij hoeven het wiel toch zeker ni… Dustbsh, 04-12-2014

Ebola - dodelijke virus in de mondiale biodiversiteit

Het grootste deel van de biodiversiteit is onzichtbaar voor het blote oog. Toch spelen microben een cruciale rol in de huidige verscheidenheid van planten en dieren. Zelfs Ebola heeft zijn plaats in h… Unpais, 12-11-2014
De mythe om acht glazen water per dag te drinken

Er is geen enkele wetenschappelijke studie die bewijst dat het drinken van acht glazen water per dag gunstig is voor je gezondheid. Amerikaanse wetenschappers concluderen dat "er geen sluitend bewijs"… Unpais, 11-11-2014
Schimmels en bacteriën groeien door elektromagnetisch velden

De afgelopen tien tot twintig jaar is de elektromagnetische straling waaraan mens, dier en plant aan worden blootgesteld, enorm toegenomen. De straling van onder ander alle zendmasten (2G, 3G en 4G),… Rieja, 07-11-2014
Kind of huisdier? Is er emotioneel een verschil?

Wetenschappelijke studies bevestigen dat de liefde van een mens voor een huisdier in wezen niet zo veel verschilt van de moederlijke en beschermende gevoelens die we hebben voor kinderen. Ofschoon een… Dustbsh, 20-10-2014